فصل جدید لیگ برتر فوتسال از جمعه آغاز خواهد شد.

سرمربی تیم فوتسال فرش‌آرا در گفت‌وگو با قدس: اهل ریخت و پاش بیهوده نیستیم /ثبات در تیمداری، شاخصه اصلی فرش‌آراست

به گزارش قدس آنلاین،فصل جدید لیگ برتر فوتسال از جمعه ۲۲ تیرماه آغاز خواهد شد که با توجه به اینکه در شهریورماه امسال جام جهانی را در پیش رو داریم به نظر هفته‌های آغازین لیگ برتر جذاب و دیدنی خواهد بود به همین بهانه در تحریریه روزنامه قدس میزبان سیداحمد شفیعی، مربی نام‌آشنای مشهدی که وی را همواره در کنار فرش‌آرا دیده‎ایم و امسال سکان هدایت تنها تیم لیگ برتری استان خراسان رضوی در دستان او است، بودیم و صحبت‌هایش را درباره شرایط فرش‌آرا، فصل جدید لیگ برتر فوتسال و جام جهانی شنیدیم که در ادامه می‌خوانید.

*ریسک بزرگ در سال جام جهانی

سرمربی فرش آرای مشهد که از ابتدای تأسیس این باشگاه به عنوان بازیکن و مربی فعالیت داشته و به عنوان سرمربی با امیدهای فرش آرا نایب قهرمان ایران نیز شده است درباره ریسک پذیرفتن سرمربیگری فرش آرا در فصلی که جام جهانی را پیش رو داریم و از طرف دیگر بازگشت لژیونرهایی مانند حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور  و احمدعباسی که شرایط را برای تیم‎هایی چون فرش آرا برای رقابت سخت‌تر می‌کند، گفت: به هر حال باید از یکجا شروع می‌کردم و خوشحالم که این ریسک را در شرایط سختی مثل امسال تجربه می‎کنم که محک خوبی برای من و بازیکنان تیمم خواهد بود. بنده تجربه ۱۰ساله در لیگ برتر دارم که با مربیان مختلفی کار کرده‌ام که امیدوارم آنچه در این ۱۰  سال آموخته‌ام در نخستین سال سرمربیگری‌ام به کارم بیاید.

*باوجود مشکلات به راهمان ادامه می‌دهیم

احمد شفیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره ادامه حضور در لیگ برتر با وجود اعلام مالکان باشگاه در هفته‌های گذشته مبنی بر عدم تیمداری، تصریح کرد: متأسفانه هر سال پیش از شروع فصل قول‌های زیادی از سوی مسئولان استانی مبنی بر حمایت از تیم‎های لیگ برتری شنیده می‌شود که با شروع فصل کلاً فراموش می‌شود، امسال نیز با توجه به هزینه‌های بالای تیمداری در سطح اول فوتسال کشور و مشکلات زیادی که وجود داشت، مالکان باشگاه قصد کناره‌گیری از لیگ را داشتند ولی با توجه به اینکه تنها نماینده ورزش استان در لیگ‌های برتر کشور هستیم و با توجه به علاقه جوانان به این رشته ورزشی، تصمیم به ادامه کار در لیگ برتر گرفته شد.  

*شناسایی و پرورش استعدادها؛ سیاست فرش‌آرا

سرمربی فرش‌آرا در ادامه با اشاره به شرایط تیمش در فصل پیش رو و فعالیت این باشگاه در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: فرش‌آرا در فصل پیش رو مانند سال‌های گذشته با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها که اکثراً بومی استان هستند پای به رقابت‌ها گذاشت. تیم شاکله فصل گذشته را حفظ کرده است و چند بازیکن از امیدها و دو سه بازیکن به تیم اضافه شده‌اند. سیاست باشگاه فرش‎آرا از بدو تأسیس شناسایی استعدادهای فوتسال استان و پرورش آن‌ها بوده است که در سالیان گذشته بازیکنان بسیاری به تیم ملی معرفی کرده است. گرفتن نتایج خوب در لیگ برتر نیز دیگر سیاست باشگاه است. شاید یکی از دلایل ثبات باشگاه در این سال‌ها همین سیاست باشد که ریخت و پاش‌های بی‌جهت نمی‌کند. تیم‌های بسیاری در لیگ برتر با ریخت و پاش‌های فراوان و جذب ستاره‌ها وارد شدند، اما دوام چندانی نداشتند. بدون شک ثبات؛ مهم‌ترین شاخصه فرش‌آرا در همه این‌سال‌ها بوده است. جا دارد از حاج‎آقای مرتضایی و مجموعه مدیریت فرش‌آرا برای حفظ سهمیه لیگ برتری استان در سال جاری تشکر کنم.

*تقابل با قهرمان فصل گذشته

احمد شفیعی در پایان درباره نخستین بازی فرش‌آرا و تقابل به گیتی‌پسند اصفهان قهرمان فصل قبل لیگ برتر گفت: تمام بازی‌های لیگ بدون شک بازی‌های سختی خواهد بود اما تقابل با مدعی اصلی قهرمانی در بازی افتتاحیه لیگ، سخت‌ترین بازی ما خواهد بود. گیتی پسند ۱۰ بازیکن ملی‌پوش دارد و از مربی با شخصیت و با دانشی سود می‌برد، در عین حال تمام تلاشمان را می‌کنیم تا نتیجه خوبی در نخستین دیدارمان کسب کنیم.در سال‌های اخیر بازی‌های ما و گیتی‌پسند همواره جذاب و البته پرحاشیه بوده است و بعضاً نتایج خوبی هم در مقابل این تیم داشته‌ایم. امیدوارم در بازی فردا از حواشی این بازی کم شود و بر جذابیت آن افزوده شود. آماده‌ایم فصل خوبی را رقم بزنیم و از طرفدارانمان می‌خواهیم با صبر و حوصله از تیم حمایت کنند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.